Healthy Lifestyle تناسب اندام با ورزش و تغذیه مناسب

حفظ سبک زندگی ســالم حتی دربحبوحه یک برنامه پرمشغله هم چندان سخت نیست. حقیقت این اســت؛ تا زمانی‌که مرتب ورزش می‌کنید، پایبند تغذیه ســالم و مناسب هستید و به اندازه کافی اســتراحت می‌کنید، می‌توانید از بیتشرین میزان سلامتی برخوردار شوید. البته گنجاندن این عادات در سبک زندگی فعلی‌تان نیاز به تمرین دارد! در این مطلب نکاتی را به شما ارائه می‌دهیم تا بدانید چطور از خودتان مراقبت کرده و به سلامتی بهتری برسید:

اســتراحت و ریلکسیشن

اســتراحت و آرامش حیاتی هستند مخصوصا اگر زندگی شغلی پراســترسی دارید. راهی ساده برای انرژی رسانی دوباره به بدن و حفظ سلامتی، خواب شبانه با کیفیت اســت. یک خواب خوب شبانه ضروری اســت چون زمانی اســت که بدن خودش را ترمیم می‌کند. تمام این ترمیم‌ها و ریکاوری‌ها برای حفظ مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و عوارض ناشی از بالا رفـــــتن سن هستند. بدن، اســتخوان‌ها، بافت‌ها و همین‌طور ذخیره‌های حافظه را بازیابی کرده و ترشح هورمون‌های خاصی را سبب می‌شود.

بنا به اعلام the National Heart، موسسه ریه و خون، باید بچه‌های سنین پیش از دبستان دست‌کم ۱۱ تا ۱۲ ساعت، بچه‌های دبستانی ۱۰ ساعت و نوجوانان ۹ تا ۱۰ ساعت بخوابند. برای بزرگســالان هم حداقل ۷ ساعت خواب شبانه لازم اســت.

کیفیت خواب شما هم حیاتی اســت! یک فرد بزرگســال باید به‌طور کلی ۲ ساعت در مرحله REM یا خواب عمیق باشد. علامت خواب بی‌کیفیت شامل گیجی و بی‌حالی، احساس خستگی، خواب آلودگی صبحگاهی و کمبود تمرکز می‌شود.

ریلکسیشن هم به همین اندازه حیاتی اســت. جدای از فراگرفـــــتن شیوه‌های درست غلبه بر اســترس، شما نیاز دارید وقتی امور خانه یا کارتان آشفته‌کننده می‌شود، به خودتان زمانی برای اســتراحت بدهید. علائمی که نشان می‌دهد به اســتراحت و وقفه نیازمندید شامل اضطراب، دلهره و دلشوره، و عضلات منقبض می‌شود. تاثیرات بلند مدت اســترس هم شامل افسردگی، اضطراب، عدم تمرکز و کاهش میل جنسی اســت.

ورزش

ورزش، به‌غیر از حفظ سلامت بدن، اســترس و اضطراب‌تان را هم کم می‌کند. ورزش منظم به کنترل وزن، افزایش سلامت روانی، و طول عمر کمک می‌کند! تمرین و ورزش کردن همچنین عضلات و اســتخوان‌ها را تقویت می‌نماید. بزرگســالان باید حداقل ۲ ساعت و نیم در هفته تمرینات ایروبیک با شدت متوسط و همچنین دوبار در هفته تمرینات اســتقامتی انجام دهند تا به بیشترین میزان سلامتی برسند!

بهترین ورزش‌ها شامل آهسته دویدن، پیاده‌روی تند، تنیس، دوچرخه‌سواری و شنا می‌شود. می‌توانید برای حفظ قدرت و انعطاف‌ بدنی در کلاس‌های زومبا و تمرینات چرخشی و یا حتی پیلاتس شرکت کنید. همچنین می‌توانید در خانه هم تمرین کنید! هرگز بهانه قابل قبولی برای فرار از ورزش وجود ندارد.

تغذیه مناسب

البته وقتی صحبت از سبک زندگی ســالم می‌شود نمی‌توانید تغذیه مناسب و ســالم را نادیده بگیرید! متاسفانه، افراد پرمشغله برای پایبند ماندن به یک رژیم غذایی ســالم دردسر دارند چون آنها همیشه با کمبود وقت مواجه‌اند. آنها در نهایت به خوردن هله‌هوله، و غذای پرکالری برای شام پای تلویزیون و یا رستوران‌های فست فود روی می آورند.

یک راه عالی و شدنی برای تغذیه مناسب این اســت که وعده‌های غذایی‌تان را خودتان فراهم کنید. از مواد ارگانیک و با کیفیت اســتفاده کرده و شب قبل غذای‌تان را آماده کنید. با این طریقه، به سادگی می‌توانید غذای‌خودتان را برداشته و به محل کارتان بروید.

اگر کربوهیدرات‌های ساده (مانند آرد فرآوری شده) و غذاهای شیرین مانند نوشیدنی‌های گازدار، خوراکی‌های شیرین، دونات،… را حذف کنید خیلی خوب و مفید اســت. اسنک‌های چاق کننده را با آجیل برشته، غلات، میوه‌ها و سبزی‌های ارگانیک جایگزین کنید. در پایان هرطور شده از غذاهای فراوری شده و هله هوله اجتناب کنید.

ممنون از این که این خبر را در بخش پزشکی و سلامت توما خواندید
بخش پزشکی مجله توما مطالب زیر رو هم به شما پیشنهاد میکند

نوشته تناسب اندام با ورزش و تغذیه مناسب اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.